17 maja 2014

szerokodziób czarnobrewy

Powoli zbliża się lato (w końcu się doczekałam i dzisiaj jest naprawdę ciepło i słonecznie, oby tak już zostało!), przyszła więc pora przerzucić się z moich zimowych ptaków na jakieś bardziej "egzotyczne", a na pewno bardziej kolorowe. W związku z tym dzisiaj będzie ptaszek, który zamieszkuje głównie południowo-wschodnią Azję i część Indonezji. Oto i on - szerokodziób czarnobrewy (english: silver breasted broadbill):
 

Szerokodziób ma formę naszyjnika - zawieszony jest na dość długim miedzianym łańcuszku, zakończonym zapięciem typu karabińczyk i fioletową kulką jadeitu. Technika wykonania jak zwykle: blacha wycinana piłką, lutowana, stukana młotkiem, oksydowana, polerowana i w końcu emaliowana. Szerokodziób ma na sobie dość szeroką gamę kolorów: od szarości, przez fiolety, niebieskości aż po czerń i pomarańcz.







Miłego weekendu wszystkim! :)

5 komentarzy:

  1. Justyna - mam pytanie: czy emalię, której używasz próbowałaś topić palnikiem gazowym czy po prostu wkładasz do piekarnika i pieczesz jak ciasteczka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkładam do piekarnika na 150 stopni i piekę kilka minut aż się rozpuści i stwardnieje. Palnikiem nie próbowałam, myślę, że to za wysoka temperatura. Można też nad świeczką/tealightem (próbowałam), z tym, że nad płomykiem praca wychodzi trochę okopcona od spodu. Piekarnik wydaje mi się dużo wygodniejszy :)

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź :)
    Sama troszkę próbuje coś zdziałać w kwestii kolorowania biżuterii, ale moje próby kończą się na malowaniu farbami akrylowymi :p
    Twoje prace wyglądają przepięknie - strasznie chciałabym, żeby mi choć troszkę wyszło coś podobnego do twoich Arcydzieł Ornitologicznych :)

    Pozdrawiam ,
    Joka

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha - jeszcze jedno: czy mozesz polecić mi jakąś wypróbowaną emalię w proszku, która nie zmienia za bardzo koloru po wypaleniu? Może są jakieś godne polecenia niedrogie zestawy kolorów czy raczej kupujesz je pojedynczo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowo, chociaż do "arcydzieł" to mi jeszcze daleko ;)
      Ja używam takich jak tu: http://akcesoria.net.pl/k224,emalie-efcolor-i-przyrzady-do-emaliowania.html i kolory kupuję pojedynczo, w zależności od potrzeb. Co do zestawów to widziałam chyba tylko takie, gdzie było kilka kolorów (ok.3) plus siteczko, podstawka i elementy do ozdabiania, więc jakby zupełnie nie dla mnie ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...