20 października 2014

Muchodławka rajska nr1

Jeśli zdążyliście już zatęsknić za ptakami, to nie ma co się martwić - już lecą nowe ;)
Dzisiejszy ptaszek ma chyba najdłuższy ogon, jaki zrobiłam do tej pory - całość ma prawie 16cm (bez ogona ptaszek ma ok. 7,9cm x 2,1cm). Ale to i tak nic w porównaniu z tym, jakiej długości są te pióra w rzeczywistości. Wyczytałam, że mogą urosnąć nawet do 30cm (ale to chyba nie sprawdziłoby się w naszyjniku... ;)).
I oto jest: muchodławka rajska (Asian paradise flycatcher)


Ptaszek został wycięty z miedzi, zaoksydowany, wypolerowany i pokryty emalią w raczej zimowej tonacji kolorystycznej -przeważa biel, z dodatkiem jasnej szarości na ruchomych piórkach i ciemnoszarego na skrzydłach, a do tego granat przechodzący w czerń i odrobina błękitu i turkusu (bardziej będzie to widać na zdjęciach detali).
Muchodławka jest zawieszona na grubym miedzianym łańcuchu (ok. 63cm +6,5cm długości) zakończonym zapięciem typu karabińczyk.







Miłego jesiennego poniedziałku! :)

2 komentarze:

  1. Pięknie robisz to emaliowane ptaki. Cieniowanie na końcu ogona - mistrzowskie. Za każdym razem jak oglądam Twoje ptasie prace to myślę sobie, że ta jest moja ulubiona no i za każdym kolejnym razem utwierdzasz mnie w przekonaniu, iż wszystkie są "ulubione".
    pozdrawiam ciepło,
    Agata
    www.inaurem.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :D Też mam swoje ulubione ;) Muszę przyznać, że podobnie mam z oglądaniem zdjęć ptaków w internecie -nadziwić (i nacieszyć) się nie mogę, że znajduję jeszcze dziwniejsze albo bardziej kolorowe niż poprzednio

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...